Monday 3 December 2012

Jawapan Kepada Soalan En Roy



Berikut ada komen En. Roy. Terima kasih ya sebab baca blog saya yang x seberapa ni. hehe.
ok saya akan jawap soalan En Roy.
Yepp saya juga dulu ada masalah trading kerana tidak mengikut TREND. TREND adalah perkara yang amat penting di dalam trading tidak kira teknik apa pun yg kita guna.

Antara soalan yang dikemukakan oleh En Roy adalah

1. En. Amirul fokus kepada pair tertentu atau semua? Sebab tak mungkin kita monitor 24jam kan :)
Jawapan:
Saya trade pair yg major sahaja iaitu EURUSD, GBPUSD, GBPJPY, USDJPY. Saya x trade pair semua sebab takut nanti banyak sangat pair yg nak di monitor nanti takut buat silap pulak. hehe.

2. Klu Op rujuk kepada Indi dan trend, klu SL rujuk pada Bbands tapi bagaimana pula dengan TP? En.Amirul suka guna fixed tp (contoh 20pips setiap OP atau support/resistance terdekat atau trailing stop?
Jawapan:
Saya biasanya set target pada resistance R2 kerana biasanya kalau market sampai ke resistance 2 dia akan reverse balik. tapi ni depends dengan kehendak masing2. bagi saya kalau dah dapat apa yg saya nak tu close je. kalau rasa yg trend tu masih akan naik untuk minggu tersebut, boleh la guna trailing stop auto ataupun ubah stop-loss ikut kehendak sendiri.
yg penting profit. nanti kalau dah sampai resistance 2 then reverse jangan rasa menyesal pulak x close awal2. dan kalau price pergi ke resistance 3 jangan menyesal pulak close awal. ni lah yg dikatakan trading psychology. takut2 nanti kita buat decision yg salah masa trade nanti.

3. Klu trailing stop menurut kefahaman En. Amirul yg mana lebih baik fixed atau dynamic dan berapa pips?
Jawapan:
Kalau ikut kefahaman saya dynamic lebih bagus sebab kita x payah nak tengok graf sentiasa. tapi kalau fixed pun ok.


Harap jawapan saya dapat membantu En Roy.
Bagaimana dengan trading sekarang dah mula faham dah?
Kalau boleh share la jugak experience En Roy dalam trading sekarang ye. :)
Tolong kawan2 lain jugak.

Kalau siapa2 yg baru nak jenguk blog ni jangan malu2 pulak nak tanya soalan dan berkenalan ye. Sama2 kita belajar ye. Saya ni pun byk lagi kena belajar.
Kalau teringin nak guna kuasaforex ni or sapa2 ak beli ebook dia sila beli melalui link saya yang terdapat di atas ni ye. Tu adalah link affiliate saya. Adalah komisyen sikit nanti untuk buat duit trade. hehe. 

Terima kasih kerana membaca blog saya. 

Happy Trading. :)

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment